Краят на функционалната неграмотност – основен приоритет на просветното министерство

Основен приоритет на Министерство на образованието и науката е въвеждането на гъвкаво финансиране във висшето образование и развойната дейност. Това съобщи просветният министър проф. Тодор Танев на пресконференция днес. По думите му не само от държавния сектор, но и от европейските фондове следва да се търсят ресурси за образование.
Основен приоритет в областта на училищното образование е децата да мислят, а не да зубрят. “Това означава крачка към края на функционалната неграмотност”, уточни министърът. Други приоритети са модерното професионално образование, както и информационните технологии, които да станат неделима част от началното до висшето образование.
Министър Танев увери, че екипът му се стреми към европейско качество на висшето образование. “Старите правила и морал трябва да отстъпят на това, за което българските студенти и професори заслужават и имат потенциал”, каза Танев. По думите му висшето образование следва да не произвежда безработни, за което трябва да се създаде работеща връзка с пазара на труда и да се финансира само качеството.
Тази година броят на матурите няма да бъде променян, но догодина е възможно новият закон да влезе в сила, стана ясно от думите на министъра. “Според мен трябва да се намали тежестта на матурите като обем знания, да не са стресиращи за родители и ученици. Трябва да се разшири и изборността”, каза проф. Танев.
Министърът е загрижен за въпроса за финансирането на частните училища и детски градини, който в България е тръгнал в неправилна посока. “Аз бих искал да има възможно най-малка граница между държавни и частни училища”, уточни проф. Тодор Танев.