3/4 от онлайн потребителите не са чували за „сериозни игри”
Трета регионална среща по проекта LUDUS ще се проведе на 27 септември 2011 г. в зала „Вихрен” на Интер Експо Център, София, от 9.30 до 17.00 часа, съобщиха от Българската стопанска камара (БСК), която е организатор на събитието и е сред изпълнителите по проекта, целящ създаването на Европейска мрежа за трансфер на знания и разпространение на най-добри практики в иновационната област на сериозните игри. Мероприятието ще се проведе в рамките на Европейските дни на предприемача.
Цел на проекта LUDUS (от латински: “игра”), който се съфинансира от Европейския фонд за регионално развитие. Сериозните игри се възприемат като приложения, които са разработени с игрална технология и принципи на оформление, предлагащи обучение, симулиране на ситуации или образование, докато потребителят се забавлява, каквато е основната цел. Сериозният хазарт включва игри, които ангажират потребителите в тяхното занимание и допринасят за постигането на определена цел, различаваща се от чистото забавление. 20 участници от осем партньора от шест държави от югоизточния регион на Европа участват в 3-годишния проект LUDUS, чието изпълнение ще продължи до 30 април 2012 година.
Участниците в срещата ще дискутират възможностите за използване от бизнеса на т.нар. сериозни игри като ефективни инструменти за обучение на персонала. Ще бъдат демонстрирани конкретни приложения на сериозните игри в практиката и ще бъдат представени практически идеи за създаване на игри, вкл. ще бъде демонстриран свободен софтуер за тяхната разработка.
Бранимир Ханджиев, главен директор в БСК и национален координатор на проект LUDUS, ще представи резултатите от тазгодишния конкурс по сериозни игри и участието на българските специалисти в откритата учебна лаборатория по проекта, която ще разшири възможностите за обмен на информация и сътрудничество между разработчиците на сериозни игри.
Понятието „сериозни игри” е ново за България. Проведено през април 2011 г. маркетингово изследване показа, че 76% от потенциалните потребители не са чували за „сериозни игри”, а тези, които са чували, са слабо запознати с тях и само около 25% от тях знаят какво точно представляват те. 50% от хората, които са чували за сериозните игри, са научили за тях през последната година.
След като се запознаят с понятието “сериозни игри” почти всички изследвани лица заявяват, че според тях сериозните игри са подходящи за обучение и на възрастни, и че би им било интересно да играят такива игри в бъдеще. Освен това, близо 40% от изследваните лица считат, че сериозните игри биха дали по-добри резултати, в сравнение с други инструменти за обучение.
Налице е сравнително високо ниво на желание за ползване на сериозните игри, но като основни пречки, които стоят пред въвеждането им в организациите, анкетираните изпъкват лисата на информация и финансови средства.
Преобладаваща част от интервюираните смятат, че има пазар за сериозните игри в България (64%) и те представляват интересно поле с бъдещ инвестиционен потенциал (84%). Основните пречки, които се изтъкват в това отношение, са:
- Липсата на пари (34,7%);
- Липсата на експерти като цяло (30,6%);
- Липсата на познания за сериозните игри (26,5%).