3 причини защо НЕ ТРЯБВА да се страхуваме от въглехидратите

0

Въглехидратите, като основен макронутриент, са обект на много дебати в света на диетите и здравословното хранене. Много хора се страхуват от тях, свързвайки ги с наддаване на тегло и мазнини.

Време е обаче да разсеем някои от тези погрешни схващания и да хвърлим светлина върху ползите, които може да даде приемът на въглехидрати в нашата диета. В тази статия ще разгледаме три причини защо не трябва да се страхувате от въглехидратите и защо те са съществена част от всеки здравословен хранителен режим!

Причина 1: Въглехидратите са основен енергиен източник

Въглехидратите са основният източник на енергия за човешкото тяло. Когато консумираме въглехидрати, тялото ги разгражда до глюкоза, която след това се използва за захранване на различни телесни функции.

И независимо дали сте спортисти или просто се занимавате с ежедневните си дейности, въглехидратите играят решаваща роля в осигуряването на необходимата енергия, за да останете активни и жизнени. Напълно грешно е убеждението, че въглехидратите са отговорни за наддаването на тегло. Не – те всъщност са основна част от балансираната диета.

Наддаването на тегло не става в резултат на конкретен макронутриент, а в резултат на прекомерен прием на калории. Без значение от какъв вид храната са те. Ако приемате прекалено много от която и да е храна – можете да напълнеете. Но ако поддържате калориен баланс с умерено хранене, такива проблеми няма да има, дори и при редовен прием на въглехидрати.

Причина 2: Въглехидратните храни са богати и на микроелементи

Въглехидратите идват в най-различни форми и много от тези въглехидрати храни са пълни и с доса други, основни хранителни вещества.

Така например, пълнозърнестите храни са отлични източници на сложни въглехидрати, които осигуряват важни витамини и минерали за пълноценното функциониране на тялото ни.

Плодовете пък не само са вкусни, но и богати на редица есенциални витамини, сред които и витамин С, който е от решаващо значение за здравата имунна система и кожата ни.

Включвайки тези богати на въглехидрати храни в диетата си, можете да си гарантирате, че получавате разнообразие от основни хранителни вещества за пълнцонна работа на тялото. И така да заздравите не само физическата си форма, но и здравето си!

Причина 3: Въглехидратите са необходими за добре балансирано хранене

Балансът на хранене е от ключово значение за поддържането и на добра  форма и на добро здраве. А въглехидратените са неизменна част от всяка балансирана диета.

Въпреки че е важно да не прекаляваме тях (както и всяка друга храна), те не трябва да се изключват изцяло от менюто. Това би довело до ниски нива на енергия, лошо възстановяване и постоянен глад.

Ето защо, едно добре структурирано меню винаги трябва да включва здравословна комбинация от въглехидрати, протеини и мазнини в състава си. Като въглехидратите обикновено са около 40% от общия калориен прием за деня.

За да можете да си набавите всички есенциални хранителни вещества, от които тялото се нуждае ежедневно, за да функционира пълноценно!

В заключение…

Въглехидратите не са нещо, от което трябва да се страхувате. Те са съществена част от здравословната диета. Като осигуряват енергия, основни хранителни вещества като витамин С и балансирано хранене, въглехидратите играят положителна роля и за фигурата, и за здравето ни.

Ключът е в умереността и интелигентния избор на видовете въглехидрати, които консумирате. Заложете на пресни зеленчуци, плодове и пълнозърнести храни и по-малко на преработени и полуготови варианти!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *