Черно-бели книжки провокират въображението на малките деца

00000“Светът на Лара и Феликс” е поредица от черно-бели книжки, целяща да покаже по-различен метод за опознаване на света на бебетата и малките деца. Черно-белите илюстрации са най-добрият начин за насърчаване на зрителната им активност. Те помагат за развиването на концентрацията, без излишно да натоварват очите и мозъкa. Използването на допълнителните цветове позволява на детето постепенно да се запознае с цветността на околния свят.

Учените са категорични, че е много важен правилният подход към визуалната стимулация на детето още в първите дни, тъй като предстои един период, свързан с бурно изграждане на нервни връзки в целия организъм. При развитието си бебето получава информация за света чрез петте си сетива – колкото повече информация получава, толкова повече връзки се създават между нервните клетки, което благоприятства цялостното развитие на мозъка.

Зрението при новородените не е така добре развито, както останалите сетива. Това се дължи на факта, че ретината все още не различава определени цветове и нюанси, поради тази причина новородените могат да отчетат само контрастите в цветовете, и особено контраста между черно и бяло. В рамките на няколко месеца – до около 2-годишна възраст ретината се адаптира към обстоятелствата и започва да изпълнява пълноценно своите функция.

Съвременните изследвания също показват явното предпочитание на новородените към контрастните цветове – най-вече черно, бяло и червено, като все повече изследвания доказват положителното влияние на черно-белите стимули върху мозъчното развитие на бебето, вниманието и въображението му. Черно-белите картинки са изключително подходящи за бебета до 6-12 месеца, но могат да бъдат интересни и полезни и за по-големи деца – до около 2-2.5 години, където основното им влияние е върху развиването на въображението при малките деца. Издател на поредицата “Светът на Лара и Феликс” е издателство Съншайн Пъблишинг.

Повече информация е достъпна ТУК.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *