Топ трикове, с които да демонстрирате красноречие пред публика

Красноречие…това е една от онези думи, които не чуваме много често в наши дни, особено на работното място. Когато идентифицираме красноречието дотам, че да го коментираме, вероятно запазваме тази дума за поводи като страхотни сватбени изказвания, изяви на висши политици в предизборните им кампании или легендарни речи като „Имам една мечта“ на Мартин Лутър Кинг.
Но не е само това. Красноречието не бива да е нещо, което да бъде запазено изключително за грандиозно събитие, предназначено да обедини нация или да забавлява сватбените гости. То просто е възможността да кажеш правилните неща по правилния начин с лекота, увереност и простота.
Извън работното място, когато говорим с приятелите и семейството, красноречието е нещо, което идва съвсем естествено за повечето от нас, но веднага щом трябва да обсъдим някоя „месечна актуализация“ в офиса, всичко се променя. Резултатът от което е, че мнозина изведнъж стават тревожни и несигурни какво точно да кажат и как да го кажат добре.
Пътят към говорене и представяне с красноречие на работното място е прост, въпреки че като професионалисти много от нас са обусловени да вярват, че всичко ценно трябва да бъде сложно. Първото ни предизвикателство е да преосмислим тази идея и да знаем, че е много по-лесно, отколкото вярваме. Необходимо е обаче ниво на осъзнаване, дисциплина и практика, за да постигнем нашата крайна цел да говорим с лекота, увереност и простота; с други думи – красноречиво. Ето и няколко съвета.
Кажете най-важното, което трябва да кажете първо
В книгата си „Подаръкът на гафа“ Дейвид Кристъл казва: „Не казвайте нищо важно в самото начало; изчакайте няколко минути и ги запълнете, като кажете нещо тривиално “. Но това е наистина лош съвет.
Имате моменти, в които да привлечете вниманието на вашата публика и последното нещо, което искат от вас, са дреболии като първите думи, които изричате. Няма нищо красноречиво в дреболиите, особено когато това е първото нещо, което казвате. Страхотните оратори правят точно противоположно.
Направете го лично
Повечето бизнес презентации са твърде дълги. Говоренето красноречиво не включва пълнене на презентацията ви с излишна информация, чиято цел е да изглеждате добре и да демонстрирате на аудиторията си колко усилено сте работили. Красноречието трябва да гарантира, че всичко, което кажете, е изцяло лично и от значение за вашата аудитория.
Бъдете като философите
Безброй статии за изкуството на публичното говорене се позовават на големия гръцки философ Аристотел. Преди повече от 2000 години изключителният мислител ни е дал най-големия подарък, за да ни даде възможност да структурираме цяла реч по начин, който можем да се изявим със съзнателното красноречие, което ни е необходимо за свързване с която и да е публика.
Учете се от него:
- Логотипи – обжалване на логиката на вашата аудитория;
- Патос – апелирайте към чувството на емоция на вашата публика;
- Етос – привличане на чувството за етика на вашата публика.
Това все още е изключително ценен съвет и допринася много за красноречието на ораторите.
Водете разговор
Красноречието се крие в разговора, а не в представянето. Говорете бавно и с кратки изречения; използвайте прост, обикновен език и избягвайте жаргона и пламъка; задавайте риторични въпроси; задайте въпроси, за които искате вашата публика да помисли и да отговори; бъдете отворени, споделете мнението си, поискайте тяхното, разкажете им истории.
Пожелаваме ви успех!