Стартира образователна кампания за безопасен интернет

0
u38k0czddatcno45mqpr-460x306

u38k0czddatcno45mqpr-460x306В Международния ден за безопасен интернет, Теленор започна образователна кампания, посветена на безопасността на децата в онлайн пространството. Кампанията се осъществява съвместно с Министерство на вътрешните работи и Центъра за безопасен интернет. Изпълнителният директор на Теленор г-н Стайн-Ерик Велан, министърът на вътрешните работи г-н Веселин Вучков и изпълнителният директор на Фондация „Приложни изследвания и комуникации“ г-н Николай Бадински подписаха споразумение за съвместно партньорство.

„Децата използват интернет от все по-ранна възраст и във всеки един момент могат да бъдат изложени на неподходящо съдържание или да станат жертва на измама. Именно затова превенцията на младите потребители в интернет е сред основните ни цели. Похвално е, че една частна компания като Теленор също допринася за разрешаването на тези проблеми не само в България, но и на международно ниво, и работи в полза на обществото“ – заяви министърът на вътрешните работи Веселин Вучков.

Кампанията на Теленор има за цел да повиши информираността на деца, родители и учители относно рисковете в интернет и начините за тяхното преодоляване. Като част от инициативата, Теленор съвместно с Центъра за безопасен интернет и Министерството на вътрешните работи ще проведе поредица от семинари и обучения за деца от 5 до 7-ми клас в пет града в страната – Шумен, Търговище, Плевен, Видин, Смолян. Учениците, които посещават детските полицейски академии, ще имат възможност да придобият знания и практически умения относно рисковете на онлайн комуникацията, които впоследствие да предадат на своите връстници.

С цел да насърчи усилията им, Теленор ще предостави специални награди на най-добре представилите се сред тях. В рамките на тазгодишната кампания са планирани редица събития за деца и родители, както и издаването на материали с полезна информация и съвети за безопасно сърфиране.

В края на 2014 г. Теленор бе първият телеком в България, който въведе филтър за блокиране на материали в интернет, съдържащи сексуална злоупотреба с деца. През 2011 г. компанията подкрепи и откриването на първата Българска линия за онлайн безопасност (БЛОБ), която предлага консултации по въпроси, свързани със сигурността на младите потребители в интернет.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *