Списание превръща науката в бизнес

0
IMG_20140219_113700

IMG_20140219_113700Списание “Българска наука” започва като детска идея, разкриват основателите Росен и Петър Теодосиеви на среща между бизнеса и науката, провела се днес.

Братята близнаци създават списанието като начин за споделяне на знания едва 16-годишни. Първият брой на изданието излиза на 12.12.2005г. Този месец излиза 64-ият брой на списанието, което се превръща в ядрото на българската наука.
Концепцията през годините се променя, но се запазва същността му – да събира интересна научна информация. Целта на издателите на сп. Българска наука е да обединят научните институции в страната и да се подобри комуникацията между науката, бизнеса и обществото. Двамата братя дефинират липса на комуникация както между бизнеса и науката, така и сред средите на науката. Най-важното нещо според тях е да се преодолее пропастта между тях, която е много голяма. За тази цел е създаден специален интерактивен сайт.

Свързан с идеята информация за всички и по всякакъв начин е проекта “Прочети ми“, който събира статиите от списанието, изчетени на глас, така че да достигнат до младите хора, които имат зрителни проблеми и не могат да четат. Като продължение на проекта излиза списание “Наука за младежи”, адресирано към младежи от домове за сираци. Плановете за развитие на дейността през тази година включват и създаването на сайт БГ наука за деца, който ще бъде платформа, ангажираща децата в България и по света.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *