Списание “Мениджър” показа добрите примери, които променят образа на България по света

0

6_7“Те успяват. Всички печелим. Всеки успех на българин е плюс за България”, такова е мотото на Четвъртата национална конференция „Образът на България по света”, организирана от сп. „Мениджър”.  В тазгодишното й издание участва хърватският режисьор и лидер на хърватската филмова индустрия Хървойе Хрибар. Пред препълнената VIVACOM Art Hall той сподели, че ако трябва да заснеме рекламен филм за България, би заложил на два силни образа: земеделец, който с грижата на експерт отглежда плодовете на земята и покоряващ с таланта си оперен глас. Към тях чужденецът би добавил младите българи, които излъчват интелектуален потенциал, независимо в коя точка на света се намират.

За да дадат точна представа за образа България организаторите на дебата представиха резултатите от специално проучване на профила на страната ни в чуждите медии, извършено по тяхна поръчка от компанията за медийни анализи Commetric. Изследването обхваща медийното отразяване на английски, немски, френски, испански и италиански език за периода от 15 февруари до 15 март тази година. Медиите, особено американските, покриват реакциите на гражданското общество като отразяват изрисуването на паметника на Съветската армия в подкрепа на Украйна. Кирил Домусчиев и феномена Лудогорец намират позитивно отражение в испанските медии, показват резултатите от анализа. Основният източник на информация за страната ни в чуждите медии обаче си остават статистиките на Европейския съюз, в които България заема последните места. Източници на тематиката в чуждите медии са главно икономическото и политическото състояние на страната, а държавното управление е с най-голям „принос” за негативния имидж, разказа пред участниците във форума управляващият директор на Commetric България Кристина Тоцева.

Участниците в дискусията търсиха отговор на въпроса не е ли време истински добрите примери и успешните българи – у нас и по света – да изместят негативните новини, които отклоняват градивна енергия. Диригентът Максим Ешкенази, който от 17 години живее в Калифорния, е на мнение, че е важно да спрем да се фокусираме върху индивидуалните успехи на някой българин, а да се стремим да градим собствено самочувствие като българи. Елена Немцова, основател и директор на училище ЕСПА, сподели от сцената на форума, убеждението си, че човек трябва да върши това, което прави с голяма радост и тогава нещата се случват по най-добрия начин. Тя добави и наблюдението от дългогодишната си практика, че учениците са много ефективни, когато са радостни и всеки учител, който се е посветил на работата си с деца, трябва да дава максимума от себе си всеки ден.

Друг от основните участници в дискусията – Румен Илиев, партньор в LАUNCHub сподели, че образоването е ключово, но още по-ключови от най-ранна детска възраст са добрите примери. Виждайки добрият пример пред себе си, децата започват да се стремят. Ето защо основният ни стремеж като българи трябва да е създаването на привлекателна среда за талантливите хора в България. Мила Натудова, мениджър проекти “Тук-Там”, обяви че през последните години много българи, завършили образованието си в престижни университети в чужбина, се завръщат и предизвикателството е това, което ги кара да го направят.

Четвъртото издание на „Образът на България по света” се осъществи с подкрепата на Банка ДСК, Училища ЕСПА, Уолтопия, Vivacom и „Тук-Там”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *