Родители и МОН не могат да се разберат за дистанционното обучение

0

Родители, Министерството на образованието и науката, експерти и учителски синдикати не успяха да се разберат за даването на възможност родителите сами да изберат как децата им да започнат новата учебна година – присъствено или дистанционно. Това стана ясно след среща, продължила повече от три часа в просветното ведомство.

Дискусията беше относно рисковете за разпространението на Covid-19. На нея присъства и министър Красимир Вълчев.

„Все още решение не е взето. Обсъждат се много видове мерки като разширение на формите на обучение и достъпът до тях за повече деца и по-малки. Няма конкретни решения взети. Ресурс – няма, кадри също се оказа, че проблемът с тях също ще се окаже доста сериозен. Тепърва ще се обмисля какви мерки да се взимат“, каза Ива Недялкова пред „Дарик“, която се закани да не пусне детето си на училище, докато не бъде дадена възможност то да учи дистанционно и добави, че и други 100 родители са взели същото решение за своите деца.

Тя каза, че ѝ е било предложено да избира между частно училище и самостоятелна форма на обучение, които обаче не я устройват. Недялкова подчерта, че около 3000 родители, обединили се около това искане, не искат да отнемат правото на другите родители да пуснат децата си на училище, а в момента са отнети техните.

На въпрос дали ще има последващи действия от тяхна страна, Недялкова каза, че няма да оставят така нещата и ако трябва ще се обърнат и към по-високи инстанции.

Михаела Божанкова, която представлява няколко родителски организации заяви, че е против започването на учебната година дистанционно.

„Педагогическата работа за най-малките, която трябва да се свърши, няма как да бъде компенсирана по никакъв начин дистанционно. Това са неща, свързани с фината моторика, позицията на детето, стандартизиране на писането, на държането на молива. Това са неща, които няма как да се случат дистанционно и да са компенсирани. Малките имат нужда от социализация, учителят е този, който ги въвежда в света на образованието и тази връзка, която изграждат помежду си тя не може да става дистанционно. При големите вече стои друго, учениците традиционно не обичат да ходят на училище и с дистанционното обучение се отварят възможности за злоупотреба, както от страна на децата, така и от страна на учителите и това се видя по време на изминалото дистанционно обучение“, изложи Божанкова мотивите си по темата.

Тя припомни, че същуствува индивидуална или самостоятелна форма на обучение, от които родителите могат да избират, както и в определени ситуации детето да си остане вкъщи.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *