Пет технологични решения, които да помогнат на пътуващите да се почувстват отново уверени
COVID-19 ускори скоростта на внедряване на технологии за авиокомпании, хотели и дестинации в туристическата индустрия. От гласово активирани уреди за проверка на температурата до постоянно адаптиращи се правила за пътуване, технологиите ще помогнат на клиентите да се чувстват по-комфортно при пътуване.
Ето няколко нововъведения, които се наблюдават в световен план, предоставени от туристическата платформа Luxury Discounts.
- Строг здравен протокол
Очаква се да станем свидетели на нови технологии за измерване и наблюдение на температурата и редица жизнени показатели. Подобно устройство например се тества на летище Абу Даби. То следи температурата, както и сърдечната и дихателната честота. По този начин, ако някой прояви симптоми на заболяване, процесът на чекиране се спира и пътникът не може да лети и рискува да зарази други.
В Хонг Конг работи кабина за дезинфекция, която използва технология като „наноигли“, за да „санира“. Човек стъпва в кабината и за секунди се „дезинфекцира“ чрез високотехнологичен процес.
Нискотехнологичните протоколи включват изисквания за маски за пътници и персонал, ограничено или намалено предлагане на храни и напитки. От пътниците може да се изисква „сертификат за ваксинация“ или вид здравен паспорт, за да летят.
- Проследяване на контакти
В Китай се прилага „проверка на имунитета“ – QR с цветен код. Зеленото означава, че лицето е без вируси и местоположението му се проследява от властите. Не е ясно колко вероятно е всички страни да могат да прилагат такива строги механизми за проследяване, но се очаква в следващите месеци да има нови и нови приложения за проследяване.
- Нови санитарни мерки
Много болниците вече използват специални материали с антимикробни покрития за стени и повърхности. От туристическата индустрия също ги обмисля за зони с голям трафик. UV светлините могат да се използват и за почистване на повърхности и / или малки преносими предмети като дистанционни управления.
Хотелите са постоянно в разработка на нови санитарни мерки и обучават персонала си. А целта е само една – да спечелят доверието и спокойствието на пътниците.