Нов подход в преподаването на ценности в българските училища

0
cfb17a9f-1d09-1fe5-b169-87b8fcccff69

Работа с трудни морални казуси, които нямат един верен отговор, фокус върху базови ценности и интегрирането им в преподаването на различни предмети – това обединява подхода, разработен след изследване на предизвикателствата пред учителите в страната, проведено в началото на 2024 г.

Ценностите са нещо, което се преживява и проявява. Ето защо преподаването им в училище е едновременно важно, но и поражда много въпроси и несигурност за подходящите подходи у преподавателите.

По време на специален безплатен уебинар на 19 ноември 2024 г. автори от образователната платформа prepodavame.bg ще споделят работата си по разработване на наръчници за преподаване на ценности през учебното съдържание в гимназиален етап: https://prepodavame.bg/webinars/kak-prepodavame-tsennosti-v-uchilishte/ 

“Учителите като професионална общност не са хомогенна група и техните персонални ценности дават отражение върху образователните практики. Това е нещо, което видяхме по време на изследването по темата, което проведохме с над 200 респондента в началото на 2024 г. На база на него идентифицирахме кои са важните неща за хората от образователната система и създадохме учебни ресурси в тяхна подкрепа” – споделя Юлия Мишкова, ст.специалист “Управление на проекти” в платформата.

Събитието е отворено за всички образователни специалисти, които искат да научат повече за стратегиите за интегрирана работа за развитие на ценности през учебното съдържание.

Уебинарът “Как преподаваме ценности в училище” се изпълнява в рамките на проект „Права и ценности” и е финансирана от Европейския съюз и фондация „Институт Отворено общество – София” (ИООС).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *