Неща, които не знаехте за токчетата на обувките

0
5062250ech-1-54176

5062250ech-1-54176За разлика от днешните времена, в които обувките освен удобни за придвижване могат да бъдат и по-скоро моден аксесоар, то в миналото нещата са седели по различен начин. Най-красивите модели обувки се появили на бял свят преди хиляди години, като тяхното предназначение наистина било само и единствено за улеснение на движещия се по лошите и пресечени терени. Визията на обувките се променила през годините, като материалите от които те се правели също се увеличили, а украшенията по тях станали повече. Обувките с ток на които се радват толкова много мъже и жени днес се появили за първи път около 1533 година в Италия. В последствие манията по тях завладяла света и през 18 век било напълно нормално, нещо повече, станало модерно и мъжете да носят токчета. Френски крале са обичали обувките с висок ток и то по-точно с големина 13см., но не за да ги наблюдават на женски крак, а за да ги носят самите те. В последствие токчетата за мъже изчезнали, но останали за представителките на нежния пол, като днес е ужасно модерно жените да имат по няколко чифта дамски обувки на висок ток.

Тяхното предназначение е широко, като те могат да се използват както за придвижване в градската среда, а случаите на които да се носят да са ежедневни събития, така дамски обувки на ток могат да се носят само с цел придаване на блясък и подчертаване на женственото в една жена. Високите токчета днес често служат за прелъстяване на силната половина на населението, като една жена на високи токчета винаги е по-привлекателна от такава без.

И днес, както и в миналото, Италия си остава един от основните производители на дамски обувки, мъжки обувки и детски обувки. Класическата обувка с ток е с дълга и стоманена пръчка в основата на токчето, като целта е на обувката да се придаде стабилност. Височината на токчетата пък може да варира от 0,5 см до 25 см, а диаметърът на токчето не трябва да пада под 0,5 см. Въпреки доминацията на Италия в изработката на обувки и Франция не отстъпва, като първото иглено токче е направено именно там от френски дизайнер.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *