На какво не ни учат на шофьорските курсове

Времето захладня, а голяма част от начинаещите шофьори предпочитат точно в тези месеци да изкарат книжка, тъй като смятат, че така ще бъдат по-добре подготвени за изненадите на пътя. Философията в такива случаи гласи – щом съм се научил да карам в кофти време, значи мога и при всякакви други условия. Да, ама не!
В страната ни, разбира се, нещата почти никога не стават така, както трябва. И това не е изключение, а правило. Шофьорските курсове днес ни учат да караме дотолкова, доколкото да успеем да си вземем изпита. И то от втория път. По време на обучението на младите шофьори често липсват много основни елементи, които са нужни, за да се управлява смело един автомобил.
Паркиране
Все повече са курсистите, които се оплакват, че не ги учат как да паркират. Паралелно успоредно – това е само теория, която дори в повечето случаи се бърка. И накрая се получава така, че взимаш книжка и почваш да се молиш на всички богове да успееш да откриеш място като за цял камион, на което да оставиш колата си без да я блъснеш в нещо.
Зареждане на гориво
Разбира се, за това не се изисква диплома за висше образование, обаче интернет изобилства от клипчета, на които се вижда как млади шофьори потеглят с вкаран маркуч или такива, които не могат да преценят от коя страна се намира резервоара на автомобила им.
Смяна на гума
На пътя всичко се случва и човек трябва да бъде подготвен! Реално смяната на гума не е сложен процес стига да знаеш как става. За съжаление, и това не ни се показва по време на шофьорските курсове, а се учи единствено на практика.
Какво има под предния капак
Все по-рядко на изпит по кормуване изпитващият кара кандидат-шофьора да отвори предния капак. А всеки водач трябва да знае как да си долее вода в чистачките без да сбърка казанчето им с това на антифриза.
За какво служи застраховка “Гражданска отговорност”
За повечето млади шофьори застраховката “Гражданска отговорност” е само една лепенка на предното стъкло, без която ще трябва да си изпразнят портфейла, ако ги спре катаджия. А всъщност нейната функция е от изключително голямо значение – тя покрива отговорностите, които застрахованият носи, когато нанесе неимуществени или имуществени вреди върху трети лица от движението – в това число и пешеходци и велосипедисти.
Извънградско каране
Няма такъв, който да вземе книжка и да си представя, че ще кара само в града. Въпреки това обаче не обръща внимание на факта, че по време на шофьорските си курсове кара само със скорост, която рядко надвишава 50 км/ч. Общо взето се получава така, че взимаш книжка, за да се научиш да караш извън града сам.
Шофиране по тъмно
Едва ли има такъв инструктор, който да предпочете да работи вечер вместо да си сипе една ракийка и да седне пред телевизора. А всеки шофьор е наясно, че трудностите при каране се получават по тъмно и трябва да имаш опит, за да можеш все пак да се справиш. Но обикновено и него се налага да го придобиеш сам.