Кампания подкрепя писането на кирилица онлайн

Огромна част от българите, особено по-младото поколение, не използва родната кирилица, когато комуникира в интернет пространството, а и извън него. Не само в личната, но и в професионалната кореспонденция, масово се използва т.нар “шльокавица”, известна още и като “маймуница” – смесица от латински букви и цифри.
#ДайНаКирилица е кампания на „Асоциация за социална отговорност и регионални инициативи“ (АСОРИ). Цел на кампанията, организирана по случай 24-ти май, е да се провокира използването на кирилица в Интернет, както в личната, така и в бизнес комуникацията.
Кампанията стартира с изложба в Betahaus, чиято цел е да се покаже визуалното превъзходство на кирилицата. Всеки, който иска да подкрепи употребата на кирилица в дигитална среда, може да го направи, като споделя примери за употребата на „shliokavitsа“ във всички социални мрежи, с хаштага на кампанията #дайнакирилица. Всички постове ще бъдат събрани в изградената специално за целта онлайн платформа на www.дайнакирилица.bg.
——————————————————————————————————————————–