Как да поддържаме сърцето си здраво

0

Сърдечните заболявания са една от най-честите причини за смърт. Някои състояния и рискови фактори, като вродени заболявания, полът и възрастта, които също имат голямо значение, са извън нашия контрол. Но има стъпки, които можем да предприемем, за да намалим риска от сърдечни заболявания и те започват със здравословния начин на живот. Съветите, които ще ви дадем в настоящата статия започват със отказа от тютюнопушенето. Вероятно вече знаете, че този вреден навик може да ви докара дихателни затруднения, емфизем, както и рак на белите дробове. Знаете ли, обаче, че тютюнопушенето е една от най-значителните причини за инфаркт? 1 от 5 от смъртните случаи, причинени от сърдечни заболявания е пряко свързана с цигарите. Цигареният дим може да причини сърдечно заболяване или рак на белите дробове дори на пасивните пушачи. Хубавото е, че подобренията започват в момента, в който ги откажем напълно.

Физическата активност, съчетана с поддържането на здравословно тегло е от изключително значение за поддържането на здраво сърце. Тренирайте по 30 минути редовно през седмицата, за да намалите риска от сърдечни заболявания. Това ще ви помогне да контролирате теглото си, както и да избегнете развитието на други състояния, които поставят сърцето ви в риск – високо кръвно налягане, диабет и висок холестерол. Физическите активности като например градинарство, изкачване по стълбите, разхождане на кучето и други също влизат в графата на полезното движение.

Здравословната диета е един от най-важните фактори, свързани със сърцето. Похапването на много плодове, зеленчуци и пълнозърнести храни помага в защитата на сърцето. Старайте се да включите в диетата си бобови храни, както и да избягвате млечни продукти с високо съдържание на мазнини и мазни меса. Основните източници на наситени мазнини включват червеното месо, пълномаслени млечни продукти, палмови и кокосови мазнини, а източниците на транс-мазнини са хлебните изделия, дълбоко пържените храни, маргарин, крекери, бисквити, чипс и други опаковани храни. Не е нужно да изключвате всички мазнини от ежедневието си. Има полезни растителни мазнини като авокадо, зехтин, маслини и ядки, които дори помагат в борбата с лошия холестерол”.

Стресът също е един от факторите, които влияят значително върху нашето здраве. Някои хора се справят с него по неполезния начин, като преяждат, пушат или консумират алкохол. Вместо това изберете физическата активност, медитацията или дейности, които ви влияят успокояващо и ги използвайте, за да се справите с ежедневния стрес.

Обърнете внимание на съня. Лишаването от сън не влияе само на продуктивността и тонуса ви, но и може сериозно да навреди на вашето здраве. Хората, които не получават достатъчно сън, са изложени на по-голям риск от получаване на инфаркт, високо кръвно налягане, затлъстяване, диабет и дори депресия. Като възрастни, повечето от нас се нуждаят от седем до девет часа сън всяка вечер. Когато се събудите без будилник и се чувствате освежени – това е признак, че сте се наспали достатъчно. Ако всяка сутрин измъкването от леглото и мъчение, то тогава трябда да си набавяте повече сън.

И не на последно място не забравяйте скринингите и редовните посещения при доктора. Високото кръвно налягане и високият холестерол могат да увредят сърцето и кръвоносните съдове, но без редовни тестове, няма как да разберете за това.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *