Как „Геймлофт София“ търси разработчици сред младите играчи

Търсенето на подходящи специалисти винаги е било предизвикателство за технологичните компании. За гейм разработчиците задачата е дори още по-сложна. Причината – необходимостта от много специфични умения, обучение и поглед върху гейминг индустрията.

Студиото „Геймлофт София“* решава да подходи по нетрадиционен начин в търсенето на свежи таланти. Разработчиците на мобилни игри, част от глобалния гигант Gameloft, разработи вътрешната си програма Prodigy Camp, която има за цел да открие и развие запалени играчи на мобилни игри. След което те преминават през обучение международни специалисти, те могат да кандидатстват и да започнат работа в „Геймлофт София“.

Първото издание на Prodigy Camp беше сравнително успешно, като в първата част студиото покани около 15 души, които успешно преминаха интензивния курс на обучение. Трима от най-активните и успешни участници вече са наети в компанията.

С мисъл за мобилните игри

Мобилните игри до голяма степен са изградени по Freemium модела. При него заглавията са безплатни, но за определени сегменти от тях или за да се спечели време – се доплаща. Къде по-подходящо да търсиш хора, разбиращи freemium модела, от състезателите в областта на мобилните игри? През годините тези момчета и момичета са развили умения за анализ и деконструкция на игрите, умения за комуникация и работа в екип, те са любопитни и проучват с интерес новите тенденции в гейминга.

Изхождайки от тази логика, „Геймлофт София“ решава да смени подхода и да търси популярни играчи на мобилни заглавия в страната. Подборът става също нетрадиционно – търсят се хора през Twitch, Discord и други популярни канали, в които общуват геймърите.

Обучението и тестовете

Prodigy Camp е разделен на два потока –монетизацията и гейм дизайна. Първият е по-подходящ за кандидатите, които са добри в математиката, а вторият е за тези с по-креативно мислене.

Курсовете по монетизация са подходящи за хора силни в математиката и включват базовите познания в гейм разработването, гейм икономика, монетизационни принципи, анализи и други. Гейм дизайнът курсът набляга базовите принципи за създаване на игри, на основни функционалности, психология на играчите, креативни подходи към игрите и др.

Обученията са дистанционни, много интензивни и са специално разработени и водени от някои от най-добрите експерти на студиата в София и Украйна.

Хората, които се присъединиха към екипа на Gameloft, вече успешно работят самостоятелно, а студиото с интерес следи развитието на останалите участници в Training Camp.

 

*В „Геймлофт София“ работят над 200 души в разнородни дисциплини, които покриват по-голямата част от създаването на една игра. Последното заглавие на софийското студио е Heroes of the Dark, което дебютира в края на октомври 2021 г. „Геймлофт София“ е създало редица игри, някои от които са сред най-успешните в историята на Gameloft. В момента March of Empires (2015), War Planet Online(2017) и Heroes of the Dark(2021) са трите основни игри, които се поддържат активно от българския екип.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *