Съвременният свят се развива все по-бързо, което налага бързото адаптиране на учителите, така че да развиват у учениците необходимите им умения.
Платформата “Анкети за учене” първият инструмент в България, позволяващ на учителите да провеждат с учениците си апробирани анкети, да проследяват напредъка на възпитаниците си и да сравняват уменията им с уменията на връстниците им от цялата страна. За първите 8 месеца от съществуването й над 400 училища и 1000 учители я използват успешно.
Тя помага на учителите да открият реалните нужди на учениците си и да работят целенасочено за развитието на уменията им. Предлага 3 анкети:
- Анкета за “7 сили на учителя” – инструмент, чрез който учителите получават анонимна обратна връзка за работата си в класната стая.
- Анкета за саморегулирано учене – инструмент, чрез който учителите разбират повече за уменията на учениците да възприемат и обработват информация. Данните от анкетите позволяват на преподавателите да адаптират методите си.
- Анкета за социално-емоционални умения – кратка анкета, която позволява на учителите да проучат нагласите на учениците към техния час.
Платформата може да бъде намерена тук: https://anketi-info.prepodavame.bg/
Анкетата за саморегулирано учене напр.показва следните разпределения по категории умения:
- Сътрудничество със съученици – 3.44/5
- Стратегии за декодиране и запаметяване на информация – 3.74
- Стратегии за търсене, управление и организиране на информация -3.47
- Стратегии за задълбочено разбиране – 3.48
- Безопасност на училищната среда – 2.80
- Чувство на принадлежност- 3.65
- Регулиране на емоциите – 3.49
“Персонализираното учене е тенденция в развитието на образованието в момента, особено в контекста на изкуствения интелект. За да помогнем на учениците да учат по-добре, трябва да им помогнем да опознаят повече себе си и целенасочено да развиваме онези умения, които ще им позволят да постигат успехи. Сред обобщените резултати от анкетата за саморегулирано учене, напр.виждаме, че учениците у нас се справят по-добре със запаметяване на информация, отколкото при работа в сътрудничество с други ученици.” – споделя Петко Иванов, ръководител на сайта prepodavame.bg |