Иновативна платформа за анкети помага на учениците да развиват уменията си за учене

0
7bf1a8e0-6147-c463-9f8c-b1a7cc43c154
Съвременният свят се развива все по-бързо, което налага бързото адаптиране на учителите, така че да развиват у учениците необходимите им умения.

Платформата “Анкети за учене” първият инструмент в България, позволяващ на учителите да провеждат с учениците си апробирани анкети, да проследяват напредъка на възпитаниците си и да сравняват уменията им с уменията на връстниците им от цялата страна. За първите 8 месеца от съществуването й над 400 училища и 1000 учители я използват успешно.

Тя помага на учителите да открият реалните нужди на учениците си и да работят целенасочено за развитието на уменията им. Предлага 3 анкети:

  • Анкета за “7 сили на учителя” – инструмент, чрез който учителите получават анонимна обратна връзка за работата си в класната стая.
  • Анкета за саморегулирано учене – инструмент, чрез който учителите разбират повече за уменията на учениците да възприемат и обработват информация. Данните от анкетите позволяват на преподавателите да адаптират методите си.
  • Анкета за социално-емоционални умения – кратка анкета, която позволява на учителите да проучат нагласите на учениците към техния час.

Платформата може да бъде намерена тук: https://anketi-info.prepodavame.bg/

Анкетата за саморегулирано учене напр.показва следните разпределения по категории умения:

  • Сътрудничество със съученици – 3.44/5
  • Стратегии за декодиране и запаметяване на информация – 3.74
  • Стратегии за търсене, управление и организиране на информация -3.47
  • Стратегии за задълбочено разбиране – 3.48
  • Безопасност на училищната среда – 2.80
  • Чувство на принадлежност- 3.65
  • Регулиране на емоциите – 3.49

“Персонализираното учене е тенденция в развитието на образованието в момента, особено в контекста на изкуствения интелект. За да помогнем на учениците да учат по-добре, трябва да им помогнем да опознаят повече себе си и целенасочено да развиваме онези умения, които ще им позволят да постигат успехи. Сред обобщените резултати от анкетата за саморегулирано учене, напр.виждаме, че учениците у нас се справят по-добре със запаметяване на информация, отколкото при работа в сътрудничество с други ученици.” – споделя Петко Иванов, ръководител на сайта prepodavame.bg

“Над 60 училища от програма “Училища за пример” използват платформата, за да събират обратна връзка от учениците и да използват данните, за изготвяне на стратегия за работата си на училищно ниво. Учителите използват данните в комбинация с инструменти, обучения и подкрепа, за цялостно повишаване качеството на преподаване и училищния живот. Данните и обратната връзка от учениците са ключови за това.” – споделя Ивелина Пашова, ръководител на програма “Училища за пример” на фондация “Заедно в час”.

Платформата “Анкети за учене” е безплатна и достъпна за всеки преподавател в страната, който иска да научи повече за начините на учене на своите ученици и за собственото си преподаване.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *