Из „Катя Паскалева. Жените в мен” от Георги Тошев

0
KatiaPaskaleva_photo

„Катя Паскалева. Жените в мен” от Георги Тошев възкресява спомена за една от най-талантливите и обичани актриси в българските кино и театър.

ТЯ „влиза“ в героинята си и заживява задълго с нея. Царица е на паузите. Героините й преодоляват границите между страха и страстта. ТЕ се влюбват. Но коя е ТЯ? Актриса със своите страхове и радости, възходи и падения или жена, която не сбъдва мечтата си за семейство и деца… Неистово желание за любов! Зрителят често се интересува от  личността зад ролите, отвъд аплодисментите и образа на сцената. Защото публиката е безпощадна! Тя изисква от своите кумири да бъдат съвършени. Не прощава грешките и слабостите . Готова ли е Катя Паскалева да плати тази цена на успеха? Колко струва невидимият живот на звездата? Момичето о т Петрич, израснало в обикновено семейство в Перник, открива още в детството си, че единственият начин да избяга о т посредствеността на битието, е сцената. По-късно киното и театърът са шансът тя да се почувства свободна в годините на несвободност в България. Сцената е свобода. И Катя ще ѝ подари незабравимите си героини.

Първата ѝ голяма роля в киното е на Найме във филма „Краят на песента“. Заявка за дълго и плътно екранно присъствие. Лицето ѝ е с „овал на тракийска хубавица“. Катя успява да въплъти в себе си не само женствеността на българката, но и бунта на чувствителността си. Критици и публика подминават филма с мълчание. Паскалева е ново лице за киното ни в края на шейсетте години. Ново дарование, изградено сякаш о т противоположни качества. Едва когато се появява в ролята на Мария във филма „Козият рог“, създаден по „Диви разкази“ на Хайтов, всички

съмнения на скептиците се разсейват.

Ражда се истинска кинозвезда.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *