Играчка-робот учи децата да програмират

По време на изложението за потребителска електроника CES 2016 в Лос Анжелис бе представена играчката Code-a-Pillar, която учи най-малките в основи на програмирането. Тя е предназначена за деца на възраст от 3 до 8 години и развива у тях умения за последователни действия и вземане на решение.
Code-a-Pillar прилича на гъсеница и е конструирана така, че да представя програмирането като забавна игра. Основният модул, който е главата на “гъсеницата”, се съединява с останалите сегменти чрез USB конектори. Реда, по който се съединяват и подреждат сегментите определят алгоритъма на действие на цялостно сглобения робот.
Съединени заедно, в избран от младите програмисти ред, сегментите образуват поредица от команди. След включване на захранването, “гъсеницата” изпълнява последователно тези команди – движение напред, изсвирване на весела мелодия, забавяне, завиване, спиране и други.