Заражда се науката на социалните медии

Social Media Logotype BackgroundНауката на социалните медии е зараждаща се дисциплина, която ще заличи границите между обществените и компютърните специалисти, на мнение е Карл Милър, директор проучвания в Центъра за анализ на социалните медии във Великобритания.

Специалистът се фокусира върху анализ на социалните медии през погледа на социологията, антропологията, компютърните науки и изкуствения интелект. Той работи за създаването на наука на социалните медии като дисциплина, която може да отговори на съвременните социални и политически проблеми.

Карл припомня, че за личност на годината на сп. Тайм през 2006-та бе избран потребителят, който пише Уикипедия, изпълва съдържанието на Facebook, поддържа информационните потоци в Туитър. “Ти” си личността, която поема контрола над информационната ера чрез приложения, блогове, форуми и останалите платформи на новите “социални” медии”, допълва анализаторът.

По думите му първите, които осъзнават високата стойност на тази революция на личността, са технологични стартиращи компании, фирми за анализ и частни търговци, които жадно скачат върху съдържанието, създадено от личността с цел печалба. Милър посочва съвременните болести на информационната ера като: технологичен стрес, задушаване от данни, синдром на информационната умора, когнитивно натоварване и глад за време. Но е категоричен, че науката на социалните медии ще се занимава с изучаване на намеренията, мотивацията, културната идентичност и нагласите на личността, което ще създава инструменти за анализ на мащабни данни, способни да обяснят ценностите и стандартите на обществото и на отделната личност.

Така социалните науки ще се опират на много по-сложни данни, а компютърните – ще се съобразяват с хората и техните дълбоки мотиви и нужди.

Превод: Мария Иванова

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *