Десислава Бошнакова: Новите технологии направиха събитията с начало, но без край

0
Десислава Бошнакова

На 30 ноември в София ще се проведе семинар на тема “Управление на събитията“, който ще разкрие как се организира успешно специално събитие. Организатор на обучението е образователната организация BEIED, а лектор – проф. Десислава Бошнакова, от която ще научим повече подробности за него:

Въпрос: На 30-ти ноември Ви предстои с BEIED ново издание на обучението – “Управление на Събития”. Какво прави едно събитие специално?

Отговор: На първо място специалността идва от специалното отношение към гостите, но може да дойде и от специалността на повода, от специалността на случващото се и така мога да продължа. Истината е, че събитието става специално, когато тези, които го организират, много добре са помислили и са намерили верния отговор на въпроса: “Защо правим това събитие?”. И, разбира се, от срещата със специални хора, каквито сме всички ние.

Въпрос: Социалните медии, новата медийна среда – как се отразява тя при организирането на успешно събитие днес?

Отговор: Дори и вие да искате да останете офлайн, гостите ви са онлайн и ще качват информация за вашето и от вашето събитие. Днес почти всяко събитие има специален човек или дори отдел, който да се грижи за присъствието на събитието в социалните медии и мрежи. И на практика новите технологии направиха събитията с начало, но без край, защото гостите могат да говорят и да говорят и да говорят, докато ние – организаторите – създаваме условия това да се случва. Всички ние общуваме по нов начин, няма как ние на специалните събития да общуваме по старому. Така че – социалните медии и мрежи са необходимост и е по-добре да се научим да ги ползваме успешно.

Въпрос: С какви качества се отличава добрият организатор на събития?

Отговор: Казват, че успешното събитие се крепи на четири важни стълба – време, финанси, технологии и човешки ресурси. И повярвайте ми, ако успеете да управлявате и мотивирате хората, всичко останало може да се получи. Така че добрият организатор на събития е отличен мениджър, комуникатор и мотиватор, притежава усет към новото, креативен е и обича да доставя радост на хората, защото те са най-важният елемент за успешно събитие – хората, които го организират, и хората, които са гости на събитието.

Въпрос: Опит, интуиция, фантазия, бюджет, планиране… Има ли елемент, без който не може?

Отговор: При всички случаи без планиране е трудно, без бюджет не е невъзможно, като под без бюджет имам предвид даден от клиента или работодателя, но не и без пари. Без фантазия става, но няма нищо специално и си остава само една събитие. Може би и без интуиция би могло, но няма да е лесно. Със сигурност без опит може, защото на всеки му се налага да натрупа опит, така че в един етап е без опит. Със сигурност обаче не може без хора, защото те са най-важното във всяко специално събитие.

Въпрос: Виждате ли примери у нас за истински специални събития?

Отговор: За съжаление рядко виждам добри примери. По-често виждам добре организирани събирания на хора, без да е отделено време да се помисли как това събиране може да се превърне в специално за хората, които са инвестирали най-ценното – времето си. А ми се иска да вървим напред. Всъщност и зад много пари трудно можеш да скриеш липсата на вдъхновение у организаторите на събитието. Казвам го, защото много често ми казват – бюджетът бе малък. Истината е, че бюджетът винаги е по-малък, отколкото ни се иска. Но специалността не се постига единствено с пари. За начините да я постигнем, ще си говорим на обучението.

 

Проф. Десислава Бошнакова

Десислава Бошнакова учи за специалните събития от един от водещите световни авторитети професор Джо Голдблат.  Tя е съавтор с проф. Голдблат и Шон Лий на първата засега книга за влиянието на новите технологии върху специалните събития – “The 21st Century Meeting and Event Technologies”.  Десислава Бошнакова е сред първите, получили специализирано ПР образование. Била е член на International Special Event SocietyПреподавател по ПР в НБУ, автор на редица специализирани статии . Собственик и управител на бутиковата PR агенция ROI Communication, блогър, ревностен почитател на TED, лектор в българските издания на формата и куратор на TEDxNBU от 2011 година и организатор на TEDxSofia.  Била е гост лектор в чуждестранни университети в САЩ, Финландия и Гърция. Автор е на книгите „PRоговорки“, „Политическите комуникации в мрежата 2.0” и „13 истории за W + 2 бонус“, “Колективната мъдрост: Краудсорсинг”. Като лектор е презентирала на редица професионални конференции у нас в чужбина.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *