В България липсват кадри в сферата на SEO

Днес образованието все по-трудно успява да следва реалността и да помага на младите хора да бъдат адекватно подготвени за живота. Нови професии възникват ежемесечно, а учебните планове остават почти същите в продължение на години.
Един типичен пример за това е професията на SEO консултант, която става все по-перспективна у нас с появата на нови и нови фирми, ориентирани към оптимизацията за търсачки SEO – Search Engine Optimization).
Тяхната дейност е фокусирана върху методите, позволяващи на един уебсайт да излезе по-напред при търсене в Google, Yahoo, Bing и други търсещи машини. Изключително перспективен сектор, в който заплащането е добро и кадри се търсят все повече.
Въпреки безспорните предимства обаче днес се стига до парадокса в нито едно учебно заведение да няма дори и една свободно – избираема специалност по SEO оптимизация, която да подготвя кадри за този бързо развиващ се технологичен подсегмент. Още повече, че това е сфера, в която български специалисти и фирми спокойно могат да работят и за чужди клиенти, което означава, че перспективите далеч не се свеждат до пазара у нас.
——————————————————————————————————————————–