С голямо удоволствие публикуваме есето на най-добре представилия се участник в категорията IX-XII клас на конкурса “Бъдещето на образованието”. Това е Ерхан Юсеинов Сабушев на 17 г., ученик в СУ “Свети Климент Охридски”, с. Слащен. За отличното си представяне той беше награден с геймърската клавиатура с впечатляващ дизайн THOR 303 TKL, предоставена от спонсора на конкурса Genesis.

 

Бъдещето на образованието
ЕСЕ

Според мен бъдещето на образованието, разбира се, ще бъде различно от съвременното. Не всичко в него ще се промени, но много от това, което е в съвременното училище, ще остане под една или друга форма в бъдеще.

Да започнем с училищната територия. Около всяко училище ще бъде оформен малък парк, тук ще растат дървета и храсти, които ще могат да се наблюдават в часовете по биология. А в парка учениците могат да се отпуснат през междучасията, да повторят нещо преди уроците и да карат ски през зимата.

До училището ще има площадка за малките ученици и спортна площадка. В крайна сметка студентите на бъдещето ще следят здравето си, ще се занимават с различни спортове, в зависимост от интересите си.

Самото училище ще бъде просторно и светло, дори с необичайна форма. Нека да е под формата на книга, може и с движещи се части, структури. Вероятно архитекти и дизайнери ще измислят решение, когато всичко ще бъде събрано на едно място за математика и за всички класове, на друго за руски, на трето за география и т.н.

Във всяко крило и етаж всичко ще бъде концентрирано в неговия предмет. Например по руски език и литература: класни стаи, библиотека с печатни и електронни книги, виртуални музеи, електронен речник, киносалон, където можете да гледате филм по произведение.

И в урока ще бъде лесно да се преместите от едно място на друго. И тогава урокът ще бъде много вълнуващ. Но на етажа по биология, освен класни стаи, ще има жив кът, където ученици и учители ще се грижат за различни животни, ще ги наблюдават, ще ги изучават „на живо“

Ще има оранжерия, както и виртуална класна стая, в която по време на урока ще бъде лесно например да стигнете до Северния полюс или до тропиците и директно да видите и изучавате флората и фауната на това място. Или стигнете до дъното на океана и вижте очарователния подводен свят.

И технологичната стая ще бъде направена по много необичаен начин, ще има най-модерна техника. За момчетата в работилниците ще има различни машини, мощни компютри, които помагат първо да се създаде модел, а след това да се направи. Роботите ще помогнат за завинтване, заваряване на най-малките детайли. И, разбира се, самите ученици ще създават, проектират и сглобяват различни роботи.

За момичетата ще бъде оборудвана цяла кухня за домакинство с модерни уреди, необходими за готвене. Ще има фурни, които ще пекат например сладкиши за десет минути. Специална машина робот ще им помага да шият или бродират. Студентка рисува модел за нея, например, поли и тази машина ще го шие от самата тъкан, друга програма ще обработва ръбовете, ако е необходимо, ще направи бродерия.

Момичето ще трябва само да събере детайлите и да се свърже, да шие. Фитнесът ще бъде необичаен, многоетажен. Ще има много различни симулатори, ще има, разбира се, плувен басейн.

След уроците можете веднага да отидете във всяка секция, в зависимост от това какъв спорт предпочитате. И дори през пролетта или есента ще има пързалка, където можете да тренирате фигурно пързаляне. Това е толкова красив спорт!

Ще бъде много удобно да се движите из училището от едно място на друго: ако искате, тичате по красиви коридори, окачени с картини, рисунки на ученици; ако искаш, взимаш асансьора и отиваш на желания етаж, някоя класна стая по предмета.

Училището ще бъде идеално чисто, което ще се следи от почистващи роботи. Да, и учениците ще бъдат спретнати, няма да изхвърлят отпадъци. Всички ще бъдат много учтиви и любезни, няма да се карат и да се карат, но в почивките ще може да се весели и весели с приятели. Няма да има дежурни, които забраняват скачането, тичането и всичко ще е наред и без тях.

Няма да има единна училищна униформа. Няма да има нужда да носите книги вкъщи, всичко ще бъде в персонален мини-компютър или таблет. На всеки ученик ще бъде раздаден специален чип, който ще съдържа цялата информация по разглежданите теми.

Но най-важното е, че учителите ще останат, а темите ще се обясняват не от роботи, а от нашите учители. В крайна сметка никоя машина няма да разбере нашите емоции. Учителят е този, който не само ни дава знания, но и учи на доброта, честност, взаимопомощ, дружелюбие.

Той ни учи да се разбираме, да приемаме всеки такъв, какъвто е, разбира вълнението ни, страховете ни, радва се с нас на успехите ни. Колкото и модерно да е училището, то не трябва да съществува без учител. В крайна сметка от учителя зависи какви ще станем в зряла възраст.

Силно се надявам училището на бъдещето да бъде точно такова, каквото си го представях, а може би и по-добро.

Автор: Ерхан Юсеинов Сабушев

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *