Бъдещето на луксозната спортна мода

В икономиката вече има ново понятие – луксозен уелнес. А той еволюира от личен избор на начин на живот до нов символ на статут и израз на лични ценности, които обхващат всички сектори – от луксозни пътувания до красота и фитнес от висок клас.
Луксозната мода и спортното облекло вече не са два различни свята. Влиянието на спорта върху луксозната мода е неоспоримо: то дълбоко промени начина, по който се обличаме. Пазарът на активно и спортно облекло днес расте по-бързо от всяка друга модна категория, което оказва значително влияние върху модата от висок клас. Според различни експерти и проучвания глобалният пазар за активно и спортно облекло се очаква да достигне близо 547 милиарда долара до 2024 г. Тъй като границата между активното и дневното облекло се размива, луксозните модни марки ще разширяват допълнително своите колекции и маркетинг, за да отговорят на търсенето на спортни екипи от висок клас.
В световната модна индустрия дори навлезе нов термин – спортно развлечение. Това е нещо повече от модна прищявка. Това е амбициозен начин на живот и глобален феномен, който е тук, за да остане.
Категорията модни спортни развлечения, дефинирана като ежедневно облекло, предназначена за носене както при тренировка, така и в ежедневието, обаче се простира отвъд маратонките. Тук влизат и облекло за фитнес, за джогинг, за йога. Тук са и всички отделни елементи на спортното облекло – панталони, шорти, потници, топове, суитшърти….Всеки артикул все повече е проектиран да се носи и в ежедневието, а не само във фитнес залата.
Спортното облекло повлиява дълбоко върху луксозната мода, водена от желанието на съвременните богати потребители да балансират комфорта и стила. Луксозните марки пускат нови спортни предложения – от маратонки до клинове и аксесоари за фитнес – за да се включат в растящия пазар на активни дрехи.
Пазарът на спортно развлечение е толкова печеливш и обещаващ, че луксозни световни марки като Dior, Louis Vuitton и Chanel пускат нови линии за спортна мода и първокласни обувки. Наред с това висок клас дизайнери си сътрудничат с реномирани марки за спортни и ежедневни облекла и създавадат ко-брандирани спортни екипи. Такива са Alexander Wang x H&M до Louis Vuitton x Supreme и Stella McCartney x Adidas.
Няколко фактора помогнаха за извеждането на тенденцията спортните дрехи да бъдат в радара на модата от висок клас. Единият е начинът на живот на знаменитостите. Знаменитости – от Кендъл Дженър и Рита Ора до Бионсе, Риана и Кание Уест – промениха възприятието за активното облекло и го превърнаха в хитово модно изявление. Техните милиони последователи в социалните мрежи обръщат внимание на това и веднага го приемат като новото актуално.
Освен това уелнесът като цяло и фитнесът, в частност, се превърнаха във видни социални дейности, които си струва да се споделят в социалните медии. Желанието да се проектира активен и здравословен начин на живот онлайн подтиква заможните потребители да прегърнат луксозната уелнес мода.
В sportenmag.com ще откриете най-новата ни колекция, подходяща за предстоящия сезон.