Instagram срещу Facebook: коя е по-добрата маркетингова линия

 

Instagram ли е новият Facebook? За да бъдем честни, Instagram не може да се конкурира с Facebook заради големия брой потребители. 800 милиона потребители на Instagram на месец може да са го превърнали в третия най-популярен канал в социалните медии, но все още е далеч от 2 милиарда месечни потребители на шампиона Facebook. И така, защо да не инвестирате всичките си пари за дигитален маркетинг във Facebook и да не достигнете двойно повече хора?

Instagram срещу Facebook: алгоритмите на двете социални мрежи

Накратко, не става въпрос за вашата видимост сама по себе си, а повече за видимостта ви пред правилните хора.

Връщайки се за момент към основите, алгоритъмът за емисия в социалните медии се отнася до действителния код, който определя кои публикации от кои потребители се виждат и в какъв ред. Отдавна отминаха дните на хронологичните емисии, където публикациите се появяват в реда, в който са публикувани.

Facebook емисия

Привидната случайност на вашата емисия в социалните медии създава странни партньорства. Така че, каналите в социалните медии използват алгоритми, за да ви дадат по-пълноценно изживяване, където да виждате повече публикации, които всъщност харесвате, и по-малко от неподходящите.

Както можете да си представите, това не е точна наука, така че всеки канал в социалните медии трябва да „стреля“ малко в тъмното, когато определя правилните критерии, по които да организира своите емисии. В това се крие разликата между маркетинг във Facebook спрямо маркетинг в Instagram.

И така, какво прави алгоритъмът на Instagram по-добър за маркетинг?

Алгоритъм на Instagram

  1. Ангажиране. Колко сърца и коментари има за всяка публикация.
  2. Уместност. Уместни ли са жанровете на публикацията за потребителя?
  3. Връзки. Публикациите от акаунти, с които потребителят взаимодейства по-често, се класират по-високо.
  4. Навременност. По-новите публикации се класират по-високо.
  5. Търсене на профил. Публикациите от акаунти, които потребителите търсят редовно, се класират по-високо.
  6. Преки акции. Публикации от акаунти, които потребителят споделя директно с други, се класират по-високо, а човекът, който получава споделените публикации, получава повишаване на ранга на собствените си публикации.
  7. Време, прекарано в поста. Времето, прекарано в действителност за разглеждане на публикация (без превъртане).

Новият алгоритъм на Facebook

  1. Приятели и семейство. Публикациите от хора, които потребителят познава лично, се класират по-високо. Това е важно, защото означава, че публикации от марки се понижават .
  2. Ангажираност. Колко харесвания, коментари и споделяния получава публикацията, като се вземе предвид времето.
  3. Насърчаваща ангажираност. Публикациите, които е вероятно да започнат разговор, се класират по-високо.
  4. Изображения и видеоклипове. Визуалните публикации са класирани по-високо, а само текстовите публикации са класирани по-ниско.
  5. Стръвта е понижена. Публикациите, които агресивно примамват за харесвания, споделяния, коментари, гласове или тагове, се класират по-ниско.
  6. Промоционалните публикации се понижават. Публикациите, опитващи се да подтикнат хората да купуват продукт / услуга или да се присъединят към конкурс, се понижават. Също така Facebook проверява текста спрямо известни реклами и понижава неофициалните реклами.

Целта на актуализацията беше да се предотвратят фалшиви новини чрез насърчаване на повече лични разговори, но последицата е по-малко показване на марки и публично съдържание.

Разделянето на двата канала на Facebook прилича на координирана стратегия. Минимизирането на появата  на трети страни във Facebook ще върне канала към по-личните му социални корени с приятели и семейство, като едновременно с това приканва бизнеса за реклама. Но търговците все още могат да популяризират своята марка в Instagram безплатно и с още по-добри резултати, стига съдържанието да е добро.

Instagram срещу Facebook: маркетингова ефективност

Сега, след като погледнахме зад кулисите, нека разгледаме какво се случва на главната сцена.

Може да се каже, че Instagram е по-добър за директен маркетинг: ангажиране с клиенти, разпространяване на информация, представяне на нови продукти / услуги, сравняване на пазаруване и маркетинг на известни личности. Освен това Instagram е събирателен пункт за демографските групи под 30 години, особено за тийнейджърите, смятат от Olifant Digital.

Facebook, от друга страна, остава най-добрият за представяне при по-възрастните възрастови групи, стига да използвате платени реклами. Също така си струва да се отбележи, че Facebook улеснява насочването на потребители към сайт на трета страна като онлайн магазин. Instagram забранява споделянето на връзки в публикации и коментари, а всички външни връзки се появяват само във вашето съдържание; допълнителните стъпки, необходими за посещение на вашия сайт, затрудняват генерирането на трафик.

По принцип Facebook се опитва да бъде насочен по-скоро към лични контакти и споделяне на съдържание с хора, които познавате. Като такива, 40% от потребителите на Facebook изобщо не обичат да се ангажират с компании, предпочитайки по-интимни връзки.

Instagram, обаче, поставя по-голям акцент върху откриването и наблюдението и по-малко върху контактите, въпреки че по ирония на съдбата степента им на ангажираност е много по-висока. Особено за младежите, Instagram се разглежда като стилов ресурс, идеално място за научаване на нови тенденции и откриване на нови изпълнители, както и да са винаги в крак с тенденциите на любимите им знаменитости. Instagram доминира в индустрии като мода, красота, интериорен дизайн, архитектура, фотография и новини за знаменитости.

Instagram превъзхожда Facebook във визуално доминиращите индустрии. Това прави Instagram по-добър за въздействащ маркетинг и безплатна експозиция; потребителите в Instagram по-често се стремят активно да търсят препоръки за продукти, за разлика от Facebook, където активно ги игнорират.

Другото предимство на Instagram е ангажираността на клиентите. Проучване показва, че процентът на ангажираност на Facebook е 0,7%, огромно изоставане от на Instagram, където ангажираността е 4,21%. Друго проучване пък носи по-актуална статистика: Само 32% от потребителите на Facebook редовно контактуват с марки, в сравнение с 68% от потребителите на Instagram. Последният им резултат цитира, че марките получават 58 пъти повече ангажираност на последователи в Instagram, отколкото във Facebook.

Много от тях са свързани с последователите на Facebook, които дори не виждат публикациите на първо място, благодарение на алгоритъма. Според публикуван доклад, различните търговски марки в Instragram достигат до 100% от аудиторията си на публикация, този брой във Facebook намалява драстично до 6%.

Може би това е начинът на мислене на потребителите или може би ограниченията, които новият алгоритъм на Facebook поставя върху търговските марки, а може би това е просто културата на всеки канал. Независимо от това, Instagram е победител за това, че има действително движение напред в отношение на достигане до клиентите.

Повече информация може да намерите тук: https://olifantdigital.bg/

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *