Сачева: Приобщаващото образование ще е приоритет по време на председателството на ЕС

Над 1500 учители от детски градини ще бъдат обучени догодина, за да могат да извършват ранна диагностика на тригодишните деца за евентуални обучителни затруднения. Това заяви заместник-министърът на образованието и науката Деница Сачева във Видин по време на конференцията „Адаптация на приемните деца в детските градини и училищата”. Тя посочи необходимостта от засилване на общественото внимание и диалога по отношение на образованието на децата в приемна грижа, както и за преодоляване на предразсъдъците спрямо тях.

Заместник-министърът подчерта, че темата за приобщаващото образование ще бъде един от приоритетите по време на европредседателството ни. В неговите рамки ще бъде поставена темата за разширяване на програмата „Еразъм+”, като ще има повишен акцент върху мобилността на учителите и възможността да обменят опит с чуждите си колеги. Приобщаващото образование има не само хуманитарен аспект, а и спомага за повишаването на качеството на икономиката, тъй като формира у младите хора социални умения и толерантност, посочи заместник-министър Сачева.

Тя заяви, че екипът на МОН полага много усилия институциите да работят в синхрон, защото проблемите на образованието не са изолирани от социално-икономическите проблеми. Заместник-министърът коментира и резултатите от координационния механизъм за обхващане на децата в образователната система. По него екипите са обходили над 170 000 адреса, като 17 000 деца са върнати в училище и детска градина. 80 на сто от децата са в чужбина.

Съветникът на министъра на образованието и науката Мария Семерджиева представи пред участниците акцентите в новата наредба за приобщаващото образование, като посочи, че в нея са предвидени мерки за обща и допълнителна подкрепа на децата. Предвидено е и повишаване на квалификацията на педагогическите специалисти в тази област.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *