Проблем ли са видео игрите за днешните деца или шанс за професионална реализация?

Ако преди време видео игрите бяха средство за развлечение, то в наши дни те спокойно могат да бъдат наречени професия. През последните години изключително голяма мощ набира eSports индустрията или т.нар. електронни спортове. Те се превръщат в цялостен бизнес, насочен към видео игрите, които представляват инструментите на занаята. Колкото по-добър е един играч в определена игра, толкова повече шанс за успешна реализация съществува пред него. Характерна черта на много родителите е да ограничават своите деца от видео игрите и има защо, но в днешно време те могат да бъдат не само хоби.

 

Какво представлява eSports индустрията?

 

Електронните спортове се зараждат в Южна Корея, като впоследствие натрупват все по-голяма популярност. Идеята зад eSports индустрията е играчите да премерят сили на определени видео игри и по-добрите да спечелят. За целта се организират турнири на елиминационен принцип, че вече дори и първенства. Е-спортовете се провеждат на всякакъв тип игри – спортни, стратегически, бойни, състезания и други. Подробен списък може да намерите в сайта на Efbet, където се следят най-големите събития в индустрията. С нарастващата популярност на електронните спортове се организират и все повече турнири на различни игри.

 

Очаква се електронните спортове да бъдат част от Олимпийските игри през 2024 година, а вече е официално, че ще се включат в Азиатските игри 2 години по-рано. Програмата за тях може да очаквате в платформата на Winbet, в която се следят всички водещи турнири. Тези факти обаче доказват, че е-спортовете се радват на изключителен възход и ангажираните хора в индустрията постоянно се увеличават.

 

В момента има някои популярни eSports шампионати, като в зависимост от игрите, състезанията биват между отбори или индивидуални играчи. В близко бъдеще обаче се очаква всяка държава, в която има достатъчно желаещи да се включат в битките, да създаде национално първенство по електронни спортове. Това ще прилича на шампионатите по другите спортове, които познаваме, като футбол, баскетбол, волейбол. Електронните спортове имат потенциала да се развият до такава степен, че всяка страна да има регионално първенство, а впоследствие най-добрите отбори и състезатели да се срещат в международни турнири.

 

Как печели тази индустрия?

 

Основните канали за приходите на електронните спортове са рекламата, спонсорството и медийните права. Вече всички водещи отбори в една или друга игра разполагат със спонсор зад гърба си, който осигурява всичко необходимо за подготовка при състезанията. Доста големи компании вече се включиха в тази дейност, като едни от водещите имена са тези на букмейкърските къщи като Bet365, които подпомагат отбори и турнири, а в замяна търсят реклама. Очакванията са през през тази година приходите на глобалната гейминг индустрия да достигнат $100 милиарда. Прогнозите са, че $693 милиона от цялата сума ще бъдат генерирани благодарение на електронните спортове. През 2020 година очакванията са свързани с удвояването на тази сума.

 

Не случайно бяха изградени огромни арени за битките на големите eSports шампионати. Също така се ползват и различни стадиони, които се пригаждат за битките. В тези арени феновете могат да пристигнат с нагласата да подкрепят своите любимци, като на тяхно разположение са огромни екрани, които показват на живо развитието на битките. Освен всичко вече има и много спортни телевизии, които излъчват пряко електронните спортове. Печалбите от медийни права за индустрията са наистина големи.

 

Как се развиват самите играчи?

 

На първо време, един човек трябва да харесва определена видео игра, за да се пробва като професионалист. Освен това трябва и да е много добър в нея, понеже има милиони геймъри по света, но само някои от тях получават шанс да изпъкнат. Позовавайки се на различни проучвания, анализаторите от сайта Nostrabet.com съветват младите играчи да бъдат нестандартни и атрактивни, за да привлекат спонсори. С финансова подкрепа зад гърба си, всеки един геймър може да се изкачи до най-високите нива в индустрията. Наградните фондове в различните турнири вече надминават 10 милиона долара, като в бъдеще те ще нарастват още повече. Да спечели част от подобен награден фонд, би била мечта на всеки един геймър.

 

Освен участието в турнири, геймърите имат още едно голямо поле за развитие. За целта обаче те трябва да натрупат нужната популярност. Става въпрос за печелене от т.нар. стриймове. Най-популярната платформа за подобни видеа на живо е Twitch, която привлича милиони посетители от цял свят. В нея професионалните играчи могат да споделят чрез видеа своите игри и да дават съвети на начинаещите. По този начин те имат възможност да си докарват приходи, продавайки абонаменти за своите ексклузивни канали. Водещите играчи в индустрията могат да печелят и от реаклама, като станат рекламни лица на различни компании. Най-често срещаната практика е играчите да рекламират геймърски столове, компютри, слушалки и друг хардуер. Има обаче и световноизвестни компании като Betfair, които също биха имали дивиденти от подобни рекламни кампании, с които да популяризират електронните спортове в сайтовете си. Казано накратко, геймърите имат възможност да се развият в различни направления и да печелят от своето хоби по различни пътища.

 

Няма спор, че много млади хора ще пожелаят да станат част от eSports индустрията. Освен професионалното развитие като играчи, те могат да се развият и като коментатори. В колежа по анимации в Токио отдавна има курсове, които подготвят желаещите в професионални коментатори на eSports битки. Някои футболни отбори и такива от NBA и NHL създадоха аналози на реалните си тимове, които да се борят за слава и в електронните спортове. Очаква се подобен ход да извършат все повече клубове от различни спортни дисциплини. Тези факти само затвърждават влиянието, което електронните спортове налагат върху видео игрите. Те вече не са само просто за забавление, защото дават възможност и за реализация в професионален план.