Новото прочуване на PISA показва стряскащи тенденции сред учениците

Стряскаща тенденция – едва девет процента от учениците на 15 години правят разлика между факт и мнение – почти всеки десети. Това сочат резултатите от седмото изследване на Програмата за международно оценяване на учениците (PISA), цитирано от “Дневник”.

В проучването участва и България.

Същевременно в математиката в 24 от 79 страни над 50% от учениците са под нивото, считано за успех – не могат да представят ситуация от математиката в ежедневния си живот.

В някои държави като Швеция, Великобритания и Южна Корея има малка връзка между социалния статус и образованието и “има страни, които показват, че и двете са възможни”.

От изследването става ясно още, че един от всеки 10 ученици в неравностойно положение е получил най-високите оценки за четене и това означава, че “светът вече не е разделен между богатите и образовани страни” и “бедните и необразовани”.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *