Как да накарате шефа си да инвестира повече пари в content marketing

Content marketing или маркетинг на съдържанието еволюира значително през последното десетилетие. Все повече компании вече осъзнават предимствата и огромната възвръщаемост на инвестициите във вътрешен маркетинг, включващ блогове, статии и видеа. Въпреки това, все още има и такива мениджъри, които са твърде консервативни и не желаят да влязат в час с новите тенденции. Не отделят достатъчно средства за подобни кампании, от което маркетингът на съдържанието страда.

Да накарате подобен човек да даде повече пари за content marketing си е трудна и почти непосилна задача. Ще ви е нужен солиден план, който да му докаже, че инвестицията наистина си струва и ще му донесе реални ползи. Ето как да го направите.

Изградете профил на маркетинга на съдържанието във фирмата

Ако content маркетингът е вече част от вашата стратегия, значи сте изминали половината път. Това означава, че имате основа, върху която можете да изградите профила на маркетинга на съдържанието пред своя мениджър и да му го представите във възможно най-добрата светлина. Следвайте следните съвети, за да постигнете успех в това начинание:

Влезте в ролята на учител

Повечето упорити мениджъри не инвестират в content marketing, не защото са стиснати, а защото не го познават достатъчно добре и не знаят как може да им бъде от полза. Затова се постарайте да дадете на своя шеф поне базови познания относно маркетинга на съдържанието, каналите, в които се прилага, и реалните приходи, които носи.

Фокусирайте се върху ползите

Презентирайте така, сякаш продавате нов продукт на свой клиент. Шефът ви трябва да види нагледно всички ползи, които ще му донесе инвестицията. Представете не само финансовите приходи за компанията, а и ползите за самите потребители и как те ще се привържат повече към бранда. Добра идея е да обвържете content маркетинга с целите на компанията и да покажете, че се движат в една и съща посока.

Подгответе се с точни данни

Не е много лесно да изчислите точната възвръщаемост на инвестициите в content маркетинг, но се постарайте да извлечете максимално подробни данни за своята презентация. Такива могат да бъдат:

  • Увеличено време, прекарано на сайта;
  • Увеличен трафик, благодарение на ново съдържание;
  • Приходи, дошли директно от имейл маркетинг.

Можете да си помогнете и с информация от външни източници като case studies, проучвания и доклади от авторитетни източници. С подобни данни ще докажете, че не говорите просто някакви ваши приумици, а те сработват и при други компании.

Направете анализ на конкурентите

Хитър начин да „продадете“ на шефа си идеята за content marketing е да му покажете какво правят и какво не правят конкурентите в тази насока. Ще увеличите шансовете си да го убедите, като му покажете по какви начини можете да ги изпреварите. Докажете, че няма просто да копирате техните методи, а ще ги надградите, след което ще ви дишат прахта.

Придържайте се към целите на компанията

Демонстрирайте как стратегията за маркетинг на съдържанието се съчетава с корпоративните цели и по какъв начин ще допринесе за доброто на компанията и потребителите.

В презентацията можете да включите микроцели като:

  • По-висока разпознаваемост на бранда;
  • По-силна връзка с потребителите;
  • По-ниски разходи за привличане на нови клиенти;
  • По-висока степен на задоволеност у клиентите;
  • По-малко загубени клиенти.

Докажете, че всяка една цел може да бъде постигната чрез маркетинг на съдържанието.

Бъдете готови за възражения

По всяка вероятност колкото по-голяма инвестиция желаете да привлечете, толкова повече възражения ще срещнете. За да получите всеки лев, който е нужен на кампанията, трябва да имате готов отговор срещу всяко възражение.

Ето някои от най-вероятните:

  • Хората не искат да ги занимаваме още повече (не сме им достатъчно интересни);
  • Нека просто да пренасочим ресурсите – спри старите кампанни, за да започнеш нови;
  • Нямаме достатъчно бюджет;
  • Предоставяме твърде много неща безплатно;
  • Не желая да наемаме нови хора.

Какво да отговорим на оправданията за ограничени ресурси

Ясно изяснете начините, по които всяко ограничение може да бъде заобиколено, без да пропускате нищо. Трябва не само да дискутирате цената на всяка нова кампания, но и да обясните детайлно как точно можете да спестите чрез нея сега и в бъдеще. Не забравяйте да използвате точни данни, с които да се обосновете.

Не пропускайте да споменете намалените разходи за привличане на клиенти, повишения органичен трафик, подобряеане и оптимизиране на работата по продажби и маркетинг и така нататък.

Аргументът „Не сме достатъчно интересни“

Без значение от индустрията, в която работите, винаги има настоящи и потенциални клиенти, които задават въпроси. Всеки техен въпрос или проблем може да бъде отговорен от бизнеса ви по някакъв начин и именно от това трябва да се възползвате. Отговорете на аргумента на шефа си, като му изброите някои от най-значимите клиентски въпроси и начините, по които бизнесът ви може да им отговори.

Аргументът за пренасочване на ресурсите

Понякога мениджмънтът може да реши, че е изключително разумно да бъдат спрени стари маркетингови кампании и средствата за тях да бъдат използвани за нови. Това, обаче, обикновено не работи, защото е нужна комбинация и от двете. С възможно най-точните и показатели и данни докажете ефективността на предишните кампании и намерете връзката между тях и нови, които е задължително да стартирате.

Аргументът, че предоставяте твърде много безплатно

Точно това е смисълът на content маркетингът – да предоставяте полезно съдържание на потребителите, без да им искате пари. Така изграждате имиджа на бранда си, увеличавайки доверието в него. А това оказва директно влияние върху поведението на потребителите и техните покупки.

Вашата задача е да убедите мениджъра над вас, че, като предоставяте безплатно съдържание, не губите, а напротив – гарантирате повече приходи в бъдеще. Ако не действате по този начин, конкуренцията със сигурност ще се възползва и ще привлече вашите лоялни клиенти.

Заключение

Когато подготвяте презентацията си пред началника, е нужно стратегически да подредите аргументите си, така че да изразите своите възгледи възможно най-ясно и убедително. Необходимо е да покажете колко много желаете експанзия на content маркетинга и колко силно вярвате в нейния успех.

С достатъчно силни аргументи и прозрачни доказателства е почти сигурно, че ще успеете да оборите всички възражения и да привлечете нужното ви финансиране.

Налагало ли ви се е някога да убеждавате своя началник да инвестира повече пари в content маркетинг? Как го направихте?