Анелия Мъглева, CopySocial: Когато имаш идея, която те изгаря, трябва да започнеш реализирането ѝ веднага

Aneliya MaglevaПоредният креативен и ентусиазиран гост в рубриката “Участниците в 9 Academy говорят” е специалистът по дигитален маркетинг Анелия Мъглева. Тя е създател на стартъпа CopySocial, чиято мисия е да помага на малките бизнеси да станат големи. Пред образователния сайт Uchi.bg Анелия разкри опитът, който ѝ е дал ценни професионални уроци и защо е поела по нелекия път на предпиемачеството.

Въпрос: Как би описала себе си и дейността си в няколко изречения?

Отговор: Творчество и креативност. Това са думите, които придават смисъл на живота ми и всичко, което правя, е свързано с тях. От дете усещах хиляди музи и страстно желание да създавам. Създавах, създавам и до днес. Научих се да рисувам и правя дрехи сама, а това ме научи, че мога да създам всичко, което поискам, независимо дали имам знанията и уменията за него. Вярвам, че когато имаш идея, която те изгаря, трябва да започнеш реализирането ѝ веднага, защото ако не хванеш „пожара в разгара му, огънят може и да загасне…“. Точно в такъв пожар се роди и CopySocial – един дълго мечтан бизнес, който помага на други бизнеси да се развиват чрез дигитален маркетинг. В основата му стои разбирането, че клиентите са приятели и когато работим с някой, ние се опитваме „да влезем в неговите обувки“ и да разберем какво наистина го мотивира да прави този бизнес и какво мотивира клиентите му да купуват, за да сме максимално полезни. Защото можеш да бъдеш щастлив, само когато и другите са щастливи, благодарение на твоята работа и усилия. А аз съм късметлийка, защото виждам искрената радост в очите на храта всеки път, когато постигнем заложените цели. И може би най-важното, открих работата, която обичам.

Въпрос: Кое е най-ценното нещо, което научи от 9 Academy?

Отговор: Мисля, че не бих могла да класифицирам само едно нещо като най-ценно, защото Академията ми дава много всеки ден. Спомням си, че когато започнахме през ноември, аз бях напълно различен човек. Реших „да изпразня чашата“ преди да стартираме и да се старая тя да бъде празна всеки ден, за да я пълня с нови знания, впечатления и емоции. 9 Academy ме научи, че от всяко нещо можеш да вземеш нещо за себе си и че всеки ден можеш да избереш да бъдеш по-добра версия на вчерашното си Аз. Накара ме да вярвам силно в това, към което се стремя, да не губя фокуса си и да ценя времето. А знанията – в момента завършвам магистратурата си, но смело мога да кажа, че няма университет, който да ми е дал повече от 9 Academy. За финал оставих хората, които срещнах в Академията – винаги съм си мечтала и съм търсила такива хора, но никога не ги откривах и ми липсваха, преди да ги познавам. Те, също като 9 Academy, нямат цена!

Въпрос: Защо избра да развиваш собствен бизнес проект в сферата на дигиталния маркетинг?

Отговор: На първо място, защото исках дейността на бизнеса ми да бъде свързана с нещо, което прави самата мен щастлива и има добавена стойност. Знаех, че задължително трябва да има творчество и креативност в него, за да не се откажа да го правя и да ме предизвиква всеки ден. А дигиталният маркетинг се появи в живота ми съвсем неочаквано и изпълняваше всички изисквания. Но освен приключенската страна на бизнеса, има и още една, и тя е CopySocial да създава полза за клиентите си и да помага на техните бизнеси да растат. Защото, да, има много агенции за дигитален маркетинг вече и в България, някои постигат отлични резултати, някои не толкова, но създавайки CopySocial ние заложихме приятелството и персоналния подход на първо място, защото това е единственият начин да дадеш най-доброто от себе си. Решихме да не го правим по лесния начин с готови шаблони от някой друг, а да проправим собствения си път, както и да предлагаме персонални решения за всеки един клиент. А дигиталният маркетинг е интересен и обширен. Най-хубавото в него е, че можеш да тестваш десетки различни подходи, дори само за един ден, за да откриеш най-добрите, да ги оптимизираш и да постигнеш целите си. Това в традиционните канали е невъзможно. Дигиталният маркетинг е динамичен и винаги крие изненади, защото стигаш до хората на момента, а те в същия този момент ти отговарят дали харесват или не това, което правиш. Обичам социалните мрежи, защото там има комуникация. Брандовете стават приятели на хората и разговарят с тях. Скъсяването на дистанцията е безценно, защото така стигаш до емоцията на потребителите по най-естествения и познат начин – чрез думите.

Въпрос: Кой е най-големият неуспех, който имаш в професионалния си път до момента?

Отговор: Професионален път е доста силно казано, защото професионалният ми опит на традиционна работа е 11 месеца. Но има нещо, което аз определям като личен неуспех и то е първият проект, в който участвах, когато бях на 21 години. С приятели създадохме онлайн списание почти на шега. На шега започнахме да жънем и големи за нас, най-вече неочаквани, успехи. Представяхме си всичко в огромни мащаби, а списанието и хората в него растяха всеки ден. Но не си направихме труда да проучим как наистина се случват нещата в едно работещо списание. Бяхме се затворили в нашия проект и вярвахме, че правим всичко по най-добрия начин. Не позволявахме дори да се прокрадне различна гледна точка. Един ден се оказа, че проектът е станал по-голям от самите нас, а аз се почувствах изгубена в него. Оказа се, че не знаех какво правя и защо точно го правя. В момента, в който изгубих визията си за проекта и не го припознавах като свой повече, реших, че е време да си тръгна. Така и направих. Напуснах първото нещо, в което бях вложила цялото си сърце и душа. Това беше не само личен неуспех, но и един от най-трудните моменти в живота ми, когато разбрах, че винаги имаш избор и избирайки пътя си, ти избираш и себе си. Но, въпреки че за мен това е неуспех, уроците, които получих след близо две години работа по списанието, са безценни и аз нямаше да бъда същият човек, ако това не ми се беше случило.

Въпрос: Кой е най-големият ти успех?

Отговор: Големите успехи са следствие от много малки успехи по пътя, които някак си се сливат във времето. За разлика от деня на неуспеха си, който добре си спомням, не мога да си спомня конкретен момент за успех. Може би най-големите тепърва предстоят. Но успехът в моите очи е свързан по-скоро с личността и изборите, които правя всеки ден. Спомням си вечерта през изминалата есен, когато с Деси (моят бизнес партньор и приятелка) бяхме на едно модно парти, а целият град беше под нас. Светлини, вино, мода, музика, усещане за успех, което те заразява… през тази вечер взехме решението да създадем CopySocial. Това е успехът, който реших да споделя сега, защото тогава и след това и двете трябваше да се преборим със себи си и да започнем да правим това, за което дълго бяхме мечтали. Споделям го като успех, защото борбата с теб самия в моите очи е най-голямото предизвикателство. Но истината, която открих е, че трябва на първо място да разбереш какъв искаш да бъдеш, след това какво искаш да постигнеш и да го видиш, още преди да си направил и стъпка за реализирането му. А когато имаш мечта, която превръщаш в цел, стъпките за постигането и някак си се избистрят в главата ти, сякаш винаги си знаел какво да направиш.

Въпрос: Имат ли жените предимства в сферата на предприемачеството? Какви?

Отговор: Аз не разделям хората на жени и мъже. За мен има личности и характери. Някои са силни, други са слаби. Както е и в дивата природа, силните се справят най-добре. Въпреки това, не мога да скрия радостта си, че жените все по-рядко се припознават в „слабия пол“. Днес ние сме толкова силни и смели, колкото и мъжете. И със същата решитеност избираме да следваме мечтите си и да бъдем най-добрата версия на себе си. А предприемачеството смятам, че не е сфера за слабохарактерни хора. Затова, независимо дали си мъж или жена, ако идеята да се хвърлиш в непознатото, да рискуваш, да опитваш, да се проваляш, да създаваш… не те плаши, а те пали, значи това със сигурност е твоето нещо.

Въпрос: За финал – какво би посъветвала хората, които са решили да развиват собствен бизнес?

Отговор: Смятам, че собственият бизнес не е прищявка или спасение от работата. Ако се чувстваш добре, работейки за някой друг, значи трябва да продължиш да го правиш и да градиш кариера. Но, ако си като мен и думите „работа“ и „заплата“ предизвикват чувства на ярост и преобръщат стомаха ти, значи е време да „започнеш да създаваш“. Все пак от моите проби и грешки през последните няколко години научих нещо много важно. Избирайки собствения бизнес, трябва дълго да помислиш, и може би да откриеш, сферата, която ти харесва. Онова нещо, от което няма да се откажеш, защото ти пука какво ще стане. Същото нещо, което не ти дава да заспиш вечер и те буди рано сутрин. Това е нещото, заради което започваш „да ровиш“ в себе си и да търсиш начини да развиваш личността си, защото само така можеш да развиваш и бизнеса си. Но каквото и да правиш, прави го така, че да те прави щастлив, да помага на другите и да го правиш с удоволствие!

Интервю: Мария Иванова

——————————————————————————————————————————–

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *